Communiceren met andere weggebruikers: we doen het met richtingaanwijzers, toeter en remlichten. Maar daar komt verandering in. Voertuigen gaan steeds beter met elkaar én hun omgeving ‘praten’. Wat levert zo’n gesprek nou op?
Topprestaties leveren, omgaan met druk en samenwerken als een team. Er zijn veel overeenkomsten tussen de autosport en de automotive werkplaats. Volgens coureur Niels Langeveld is er nog een belangrijke overeenkomst: coaching maakt je beter in je werk.
Al heeft een wielerkoers maar één winnaar, de kopman kan niet winnen zonder zijn team. Valt een renner af, dan moet de rest harder werken. Voor de ploegleider is het belangrijk een goed team samen te stellen én bij elkaar te houden. Wat kunnen wij van de renners in de Tour de France leren?
Welk voertuig kies jij? De elektrische step van Bugatti of een auto die rijdt op lucht? Een elektrisch aangedreven caravan of een kettingloze e-bike? De nieuwe generatie voertuigen heeft veel te bieden.
Wat voor toekomst heeft de klassieke auto, motorfiets en brommer? In steeds meer grote steden worden vervuilende twee- en viertakt brommers en oldtimers geweerd. Jammer maar helaas… Of toch niet?
Wat je bestemming ook is en met welk voertuig je ook reist, je wilt veilig aankomen. Er wordt van alles bedacht om jou veilig over het asfalt te laten scheuren. Van een kooiconstructie in een V8 Mini tot een truckcabine met zicht van 360 graden.
Voertuigen worden steeds slimmer. Veel technieken werken al min of meer automatisch. Deelnemen aan het verkeer wordt zo veiliger, duurzamer en efficiënter. Wat dit inhoudt voor jouw werkzaamheden? Je leest het hier! Blijf op de hoogte en ga slim op weg.
Dat de wereld van mobiliteit er in 2040 anders uitziet, staat vast. Vooral elektrische voertuigen bepalen dan het straatbeeld. Met nog betere techniek en software. Dit brengt veranderingen met zich mee. Maar het staat ook vast dat jij tegen die tijd nog steeds hard nodig bent, in bijvoorbeeld de werkplaats of aftermarket.
Vliegtuigonderdelen, medicijnen, voedsel en huizen; het kan allemaal 3D worden geprint. De mogelijkheden zijn eindeloos. Dat geldt ook voor de mogelijkheden voor de mobiliteitsbranche. Wat dacht je van een Lamborghini Aventador die uit de printer rolt?
In 2050 moet het zover zijn: autonoom rijdende auto’s. Een volgende grote stap in de technologische revolutie. Het klinkt misschien ver weg, maar nu al is op dit gebied veel mogelijk. Zo zijn er al zelfrijdende taxi’s, trucks en motoren. Je kunt zelfs al in een autonoom werkend vliegtuig stappen.
Welke moderne voertuigen hebben de toekomst? Verplaatsen we ons straks in een vliegende auto, een compacte, elektrische driewieler of stappen we in een ultrasnelle hyperloop die wel 1.000 km/u gaat?
Nieuwe technologie verandert onze mobiliteit ingrijpend. Iedereen die dagelijks met voertuigen werkt, krijgt ermee te maken. Wat betekent dat voor jou en jouw werk? Booster biedt een blik op de toekomst.
Deze website maakt gebruik van functionele cookies, analytische cookies en social media plug-ins om de functionaliteit te verbeteren en het gebruik te analyseren. Ook wordt er gebruikt gemaakt van tracking cookies en vergelijkbare technieken om op basis van jouw surfgedrag onze campagnes te optimaliseren en gepersonaliseerde advertenties te tonen op en buiten ons domein. Cookies kunnen ook door derden worden geplaatst. Voor tracking cookies en vergelijkbare technieken is jouw toestemming nodig.
Meer informatie
Cookie | Looptijd | Omschrijving |
---|---|---|
__cf_bm | 1 hour | Deze cookie, geplaatst door Cloudflare, wordt gebruikt ter ondersteuning van Cloudflare Bot Management. |
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Deze cookie wordt ingesteld door de GDPR Cookie Consent-plug-in en registreert de toestemming van de gebruiker voor de cookies in de categorie "Marketing". |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | Deze cookie wordt geplaatst door de AVG Cookie Consent-plug-in. De cookie wordt gebruikt om de toestemming van de gebruiker voor de cookies op te slaan in de categorie ‘Analytics’. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | De cookie wordt ingesteld door GDPR-cookietoestemming om de toestemming van de gebruiker voor de cookies vast te leggen in de categorie "Functioneel". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | De cookie wordt ingesteld door de AVG Cookie Consent-plug-in en wordt gebruikt om op te slaan of de gebruiker al dan niet toestemming heeft gegeven voor het gebruik van cookies. Er worden geen persoonlijke gegevens opgeslagen. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | Deze cookie wordt geplaatst door de AVG Cookie Consent-plug-in. De cookie wordt gebruikt om de toestemming van de gebruiker voor de cookies op te slaan in de categorie ‘Overig’. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | Deze cookie wordt geplaatst door de AVG Cookie Consent-plug-in. De cookie wordt gebruikt om de toestemming van de gebruiker voor de cookies op te slaan in de categorie "Prestaties". |
CookieLawInfoConsent | 1 year | CookieYes stelt deze cookie in om de standaardknopstatus van de overeenkomstige categorie en de status van CCPA vast te leggen. Het werkt alleen in coördinatie met de primaire cookie. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Looptijd | Omschrijving |
---|---|---|
CONSENT | 2 years | YouTube stelt deze cookie in via embedded YouTube-video’s en registreert anonieme statistische gegevens. |
Cookie | Looptijd | Omschrijving |
---|---|---|
IDE | 1 year 24 days | Google DoubleClick IDE-cookies slaan informatie op over hoe de gebruiker de website gebruikt om hem relevante advertenties te tonen volgens het gebruikersprofiel. |
test_cookie | 15 minutes | doubleclick.net stelt deze cookie in om te bepalen of de browser van de gebruiker cookies ondersteunt. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 months | YouTube stelt deze cookie in om de bandbreedte te meten en te bepalen of de gebruiker de nieuwe of oude spelerinterface krijgt. |
YSC | session | YouTube stelt deze cookie in om de weergaven van ingebedde video's op YouTube-pagina's bij te houden. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube stelt deze cookie in om de videovoorkeuren van de gebruiker op te slaan met behulp van ingebedde YouTube-video's. |
yt-remote-device-id | never | YouTube stelt deze cookie in om de videovoorkeuren van de gebruiker op te slaan met behulp van ingebedde YouTube-video's. |
yt.innertube::nextId | never | YouTube stelt deze cookie in om een unieke ID te registreren om gegevens op te slaan over welke video's van YouTube de gebruiker heeft gezien. |
yt.innertube::requests | never | YouTube stelt deze cookie in om een unieke ID te registreren om gegevens op te slaan over welke video's van YouTube de gebruiker heeft gezien. |