Booster Magazine
Autobedrijf-de-Baaij, Mystery-shopper

GastvrijheidsCheck – Autobedrijf De Baaij

‘Wij willen een autovriend zijn voor de mensen’

De mystery shopper die de GastvrijheidsCheck van OOMT uitvoert, ging langs bij Autobedrijf de Baaij in Nijmegen. Hoe staat het autobedrijf ervoor en wordt er iets gedaan met de tips die de mystery shopper in een rapport deelt met eigenaar Thijs de Baaij? ‘Het heeft ons weer even op scherp gezet’.

Autobedrijf van het Jaar word je niet zomaar. Dit betekent echter niet dat er niets te verbeteren valt. Maar de mystery shopper heeft het bezoek als heel positief ervaren. De buitenzijde van het bedrijf ziet er top uit en de gastvrijheid begint al bij de parkeerbordjes. In het bedrijf zelf hangt een ontspannen en prettige sfeer en de medewerkers gaven het gevoel welkom te zijn en de mystery shopper had het idee dat je auto hier in goede handen is. In zijn geheel ziet het bedrijf er top uit.

Kleine verbeterpunten
Verbeterpunten zijn er ook, klein, maar er valt zeker nog winst te behalen. Zo werd een bos bloemen bij de ingang gemist, evenals parkeerbordjes aan de weg. De zeepdispenser in het toilet vertoonde wat roest en de schaal met appels had wat voller en schoner gemogen. Daarnaast had de mystery shopper graag meteen een afspraak ingepland voor onderhoud.

Op scherp gezet
Vanzelfsprekend is eigenaar Thijs de Baaij na het bezoek geconfronteerd met de bevindingen van de GastvrijheidsCheck. Hij heeft het rapport gelezen en heeft er direct opvolging aan gegeven. Zo staat er inmiddels een bos bloemen bij de entree en wordt de zeepdispenser vervangen door iets van Rituals. De Baaij: ‘De appels zijn de middag na het bezoek bijgevuld door onze groenteboer, net zoals iedere maandag. De mystery shopper was nét te vroeg. De tip van de parkeerbordjes vind ik sterk. Iedere dag als ik naar mijn bedrijf rijd probeer ik alles door de ogen van de klant te zien; zijn de vlaggen in orde of liggen er papiertjes op het terrein. Mijn collega’s en ik letten altijd op dit soort details. Kijk, als je zestien jaar ergens werkt, dan vallen veel dingen je niet direct meer op. Dit rapport heeft ons zeker weer even op scherp gezet.’

Valkuil
‘Tja en de factor tijd is helaas onze vijand,’ vervolgt Thijs de Baaij. ‘Momenteel hebben we een planning van vier weken, we zitten erg vol. Ons succes is superleuk maar het is tegelijkertijd onze valkuil. Dit betekent dat je een afspraak kunt maken voor over vier weken. Feitelijk hebben we een te kleine werkplaats. Het liefste heb ik wel tien monteurs, dat past ook bij mijn ondernemersgeest. Maar een groter pand en dus bedrijf, dat past mij weer niet. Ik wil juist dichtbij de mensen staan. Ik ben geen baas die aanstuurt vanuit een glazen kantoor. Dat vind ik niet leuk en daar ligt mijn kracht ook niet. Met het winkeltje dat ik heb, een dorpsgarage in een stad, ben ik helemaal happy. We zullen alleen wel wat vaker nee moeten zeggen. Wij willen een autovriend zijn voor de mensen. De basis is toch dat je klant zich écht geholpen voelt, goed wordt ontvangen en dat wij open en transparant zijn. Ik zie liever een glimlach op het gezicht van de klant, dan dat ik honderd euro meer verdien.’

Hoe gastvrij is jouw bedrijf? Test het op www.oomt.nl/gastvrijheidsscan

 

Dit is de grote kopregel
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum sagittis lacinia ultricies. Ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Dit is de grote kopregel
  • Dit is een bullet list item 1
  • En dit is item nummer 2
  • Item nummer 3 zit tussen 2 en 4
  • Nummer 4 komt dus hier
  • Item nummer 5 is aan de lange kant
  • Nummer 6 is de uitsmijter