OOMT nieuws
LeerMaster in Motion

LeerMaster in Motion

14 juni 2018 van 8.00 tot 17.00 uur
Locatie: Innovam Nieuwegein

 

Ben jij LeerMaster? Of ben je leermeester en wil je graag LeerMaster worden? Kom dan naar de LeerMasterdag op donderdag 14 juni!

Het wordt een leerzame dag met workshops over hoe je het beste uit je leerling haalt. Daarnaast volop FUN. Zo kun je bijvoorbeeld een motor bekijken door een VR-bril. Ook is er volop gelegenheid om met andere LeerMasters ervaringen uit te wisselen.

Meld je nu aan door een mail te sturen naar leermaster@leermaster.nl. Meer informatie via 030 – 608 77 55.

Workshops:

Talentontwikkeling op de werkvloer

Hoe haal je het beste uit jonge medewerkers? Wat is talent precies? Hoe kom je erachter wat jongeren goed kunnen en hoe zorg je ervoor dat zij beter worden in hun vak? De LeerMasters denken kritisch na over hun eigen talenten en reflecteren op hun handelen als coach/begeleider. We bespreken de rol van aanleg en training en hoe je jonge vaklieden kunt uitdagen om met hun talenten aan de slag te gaan.

Communiceren met jonge medewerkers

Gesprekken met jongeren verlopen niet altijd zoals je wilt. Zeker als het gaat over serieuze onderwerpen vinden jongeren een 1-op-1-gesprek vaak spannend, waardoor ze gesloten, laconiek of ongemotiveerd kunnen lijken. Het is dan aan jou als LeerMaster om goed te luisteren en hier doorheen te prikken, want er kunnen verborgen hulpvragen in het gesprek te herkennen zijn. Hoe pak je dat het beste aan?

‘Je kunt me nog meer vertellen!’

Hoe ga je om met weerstand bij je leerling? Hij ziet het nut er niet van in, komt steeds met een “ja, maar”. Of hij is heel passief, zegt niks en lijkt ongeïnteresseerd. Hij twijfelt of hij wel iets van jou kan leren. Of hij is ervan overtuigd dat zijn manier om iets te doen echt de betere is. Hoe buig je dat in het contact met hem om van een situatie vol frustraties naar een nuttig leermoment voor hem of een vliegende start?

Hoe mensen (sneller) leren

Niet iedereen leert op dezelfde manier. Sommige leerlingen vragen je de hemd van het lijf, andere lijken snel afgeleid en niet goed te luisteren. Welke leerstijlen zijn er eigenlijk? Moet je altijd starten met een uitleg en een demonstratie? En hoe speel je optimaal in op de leerling zodat je hem vanaf het eerste contact in de goede leerstand zet? Een ontwikkelplan maak je samen.

Dit is de grote kopregel
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum sagittis lacinia ultricies. Ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Dit is de grote kopregel
  • Dit is een bullet list item 1
  • En dit is item nummer 2
  • Item nummer 3 zit tussen 2 en 4
  • Nummer 4 komt dus hier
  • Item nummer 5 is aan de lange kant
  • Nummer 6 is de uitsmijter