Veelgestelde vragen

  • Kan ik subsidie krijgen van OOMT voor een training of opleiding van een medewerker?

    OOMT stimuleert de ontwikkeling van vakmensen en mobiliteitsbedrijven met diverse programma’s. Onze programma’s helpen medewerkers en bedrijven met de veranderingen die de branche door gaat maken en al doormaakt. Dit doen wij niet door mee te betalen aan een opleiding of een training. Wel bieden we bijvoorbeeld OOMT-coaching, helpen we in te schatten of jouw bedrijf klaar is voor de toekomst, bieden we ondersteuning van leermeesters, gastheerschap en projecten gericht op de instroom van nieuwe medewerkers in de branche. Zo versterkt OOMT het vakmanschap in de branche.

  • Kan ik of mijn medewerker gebruik maken van de diensten van OOMT?

    Een werkgever kan voor zichzelf of individuele medewerkers gebruik maken van de diensten van OOMT als hij valt onder de cao Motorvoertuigen- en Tweewielerbedrijf. Je kunt dit controleren door middel van de gecombineerde premienota die je ieder kwartaal ontvangt van MN. De verschuldigde premie staat op de nota, onder de beschrijving ‘SFMvT’. Als er een bedrag achter deze vermelding staat, dan betekent dit dat je afdraagt aan OOMT en je dus gebruik kunt maken van OOMT-diensten.

  • Wij nemen een leerling-monteur in dienst. Zijn hier vergoedingen voor?

    Met ingang van 2016 is het niet meer mogelijk om via OOMT een leerlingpremie aan te vragen. We kunnen je wel wijzen op een alternatieve regeling, namelijk de Subsidieregeling Praktijkleren van de Rijksoverheid. Check de site rvo.nl voor de actuele informatie en voorwaarden.

  • Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?

    Het doorgeven van een adreswijziging kan via dit formulier. Je krijgt per e-mail een bevestiging inclusief een kopie van de gegevens die je doorstuurde.

  • Ik zou graag eens bezoek krijgen van een mystery guest om te zien hoe mijn bedrijf ervoor staat. Hoe kan ik dat regelen?

    Een bezoek van een mystery guest is onderdeel van de OOMT GastvrijheidsCheck. Door deze check kom je erachter hoe het met de gastvrijheid van jouw bedrijf gesteld is. Deze GastvrijheidsCheck bestaat niet alleen uit een bezoek van een mystery guest, maar ook uit een website- en social media check en een terugkoppeling van een OOMT-gastvrijheidscoach. Door deze terugkoppeling wordt duidelijk op welke onderdelen de gastvrijheid tot een (nog) hoger niveau gebracht kan worden. Er wordt een actieplan met mogelijke vervolgstappen voor je opgesteld. Aanmelden voor de OOMT-GastvrijheidsCheck kan hier.

image description

Kom je er niet helemaal uit?

Geen probleem. Wij helpen je vinden wat je zoekt. Gebruik onze zoekfunctie eens of stel je vraag aan een van onze medewerkers!

Bel ons!
image description

Directe informatie

Kom je er niet helemaal uit? Bel ons of probeer eens de zoekfunctie uit!

Contactinformatie

  • Telnr. 0800 0155
  • Email: servicedesk@oomt.nl

Zoekfunctie gebruiken

Zoekfunctie gebruiken

Mis niets

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en de ontwikkelingen binnen de mobiliteitsbranche met de OOMT nieuwsbrief!
  • Wanneer je op 'Houd mij op de hoogte' klikt, ga je akkoord met onze privacy policy.