Nieuw werk

Door de ontwikkelingen in de mobiliteitsbranche ontstaan nieuwe werkzaamheden. Dit brengt keuzes met zich mee, zoals: kan en wil ik deze taak ook kunnen uitoefenen? ‘Nieuw Werk’ vertaalt de nieuwe werkzaamheden naar concrete taakomschrijvingen, vaardigheden en talenten.

Verkoop Reparatie en onderhoud

Lees meer

Het werk

Rondom een reparatie of onderhoudsbeurt geef je de klant advies dat perfect aansluit bij zijn persoonlijke situatie. Bij jou weet de klant dat er naar hem wordt geluisterd. Je legt overtuigend uit waarom preventief onderhoud of reparatie belangrijk voor hem is en maakt afspraken over de doorberekening van bijkomende werkzaamheden. Doordat jij meedenkt, voelt de klant zich optimaal geholpen, terwijl je tegelijkertijd alle commerciële kansen benut die reparatie en onderhoud met zich meebrengen. Ook wijs je jouw collega’s op deze kansen. Van het aanbieden van nieuwe ruitenwissers tijdens een winterbandenwissel, tot extra reparatietools bij de vakantiebeurt van een trekkingfiets.

De voorbereiding van jouw gesprek met de klant is essentieel. Je kent de technische gegevens van het vervoermiddel zoals kilometerstand, verwacht en preventief onderhoud. Die koppel je aan de informatie van de klant, voertuiggebruik, wensen, eventuele problemen en opvallende zaken. Zo kom je tot een individueel advies waar de klant echt iets aan heeft.

Profiel

Je hebt interesse in mensen, communiceert graag met klanten (mondeling, telefonisch, online) en hebt overtuigingskracht. Snel schakelen tussen technische kennis, klantwensen en verkoopkansen vind je een uitdaging. Je grootste voldoening haal je uit het geven van een commercieel interessant advies waarmee de klant echt is gebaat. Je stemt je communicatie af op verschillende typen klanten, maar wisselt ook graag informatie uit met collega’s over je commerciële aanpak.

Iets voor jou?

Misschien spreekt dit je aan of doe je dit werk al. Bijvoorbeeld vanuit de receptie, verkoop of werkplaats. Wie weet kun je het nog structureler aanpakken: bij elke beurt, reparatie en bij acties zoals winter- of zomercheck en bandenwisselweken. Praat erover met je leidinggevende. Kun jij de verkoop van reparatie en onderhoud laten groeien?
Heb je de juiste kennis en vaardigheden in huis, zoals inlevingsvermogen, snel schakelen en commercieel inzicht?


Connectivity in de werkplaats

Lees meer

Het werk

Je bent verantwoordelijk voor de juiste werking van ‘smart’ systemen in voertuigen, waarbij (internet)verbinding – connectivity – vaak een rol speelt. Je lost storingen op in de hardware en aansturing van systemen, maar verhelpt ook problemen van klanten met software en verbindingen. Je stelt diagnose, herstelt fouten en voert updates uit.

Kortom: je zorgt dat alle soorten slimme toepassingen in het voertuig optimaal werken. Van het Lane Departure System in de truck tot de app voor inparkeren bij personenauto’s, of de hartslagmeter met gps op de racefiets. Daarbij vertel je de klant welk defect er was en wat je gedaan hebt. Ook informeer je collega’s over problemen, oplossingen en ontwikkelingen op het gebied van connectivity.

Profiel

Alles wat ‘smart’ is vind je leuk, ook privé houd jij je bezig met computers, apps en digitale gadgets. Op het werk ben je een ‘technische speurder die graag met mensen omgaat’. Je vindt het een uitdaging om je vast te bijten in een probleem en te achterhalen waar een storing vandaan komt: van bekabeling tot device of programmatuur.
Diagnoseapparatuur kent voor jou geen geheimen en je slaat geen documentatie, blog of forum over om de juiste informatie over hard- en software te vinden. Daarnaast vind je het leuk om klanten en collega’s te informeren, en complexe informatie eenvoudig over te brengen.

Iets voor jou?

Misschien spreekt dit je aan of doe je dit werk al. Wie weet wil je het uitbreiden. Praat erover met je leidinggevende. Wat zijn de verwachtingen in het bedrijf, nemen de connectivity-klussen toe? Heb je de juiste kennis en vaardigheden voor dit werk, zoals omgaan met diagnoseapparatuur? Zo nodig kun je trainingen volgen op het gebied van technicus data of telecommunicatie- en energietechniek.


Connectivity in verkoop

Lees meer

Het werk

Je bent voor de afdeling Verkoop de specialist en vraagbaak voor klanten over alle ‘smart’ systemen in voertuigen, waarbij (internet)verbinding – connectivity – vaak een rol speelt. Je legt de klant uit hoe assistentiesystemen en technologieën werken, wat de klant ermee kan, hoe hij ze bedient en zelf kan aanpassen. Denk aan een app voor inparkeren bij personenauto’s, het inregelen van automatische weerstand op een racefiets of de automatische afstandsbepaling in trucks.

Jij kent alle opties binnen deze slimme toepassingen en helpt de klant met allerlei vragen, bijvoorbeeld het koppelen van zijn voertuig aan de smartphone of iPad. Door jouw informatie ervaart de klant optimaal gebruiksgemak van zijn voertuig en overweegt eerder om bepaalde opties af te nemen. Ook deel je jouw kennis met collega’s; je wijst bijvoorbeeld op de extra mogelijkheden die een systeem gekregen heeft na een update.

Profiel

Alles wat ‘smart’ is vind je leuk, en dat enthousiasme straal je uit: privé, naar klanten en collega’s. Een functie in een voertuig, app of accessoire wil je zo snel mogelijk uitproberen en helemaal doorgronden. Je informatie haal je overal vandaan: van de standaard gebruiksaanwijzing tot blogs en forums. Je kunt je inleven in klanten, legt makkelijk contact en vindt het leuk om systemen te laten zien. Doordat je vragen beantwoordt in begrijpelijke taal, krijgt elke klant het gevoel dat ‘smart’ technologie ook voor hem het leven eenvoudiger maakt. Daarnaast informeer je collega’s over de (on)mogelijkheden die je tegenkomt bij systemen.

Iets voor jou?

Misschien spreekt dit je aan of doe je dit werk al. Wie weet wil je het uitbreiden.
Praat erover met je leidinggevende. Wat zijn de verwachtingen in het bedrijf, neemt dit werk toe op de afdeling Verkoop? Heb je de juiste kennis en vaardigheden, ben je nieuwsgierig naar technologie, sterk in communicatie, en kun je complexe informatie eenvoudig uitleggen aan alle typen klanten? Zo nodig kun je een extra training volgen, bijvoorbeeld op het gebied van Communicatie & multimedia design.


Gastheerschap

Lees meer

Het werk

Op jouw afdeling – of dat nu de werkplaats is, de afdeling Verkoop, de receptie of de (lease)administratie – ben jij verantwoordelijk voor de gastvrije ontvangst van de klant. Je zorgt dat de klant zich op jouw afdeling honderd procent welkom en boven verwachting goed geholpen voelt. Je beseft en voelt dat die gastvrijheid nodig is om klanten te laten blijven – ook op langere termijn.

Je spreekt klanten vriendelijk aan, kent hen bij naam, toont interesse en overtreft hun verwachtingen door steeds iets meer te bieden dan gevraagd. Ook maak je jouw collega’s bewust van hun rol in het gastheerschap, en je zorgt dat jullie dit op de afdeling samen oppakken. Direct groeten als de klant binnenkomt, het voertuig ruim op tijd klaar hebben of sneller terugbellen dan de klant verwacht: alle details die bepalend zijn voor de klantbeleving houd je in de gaten. Maar vooral dat de klant persoonlijk wordt benaderd.

Verder zorg je dat de bijkomende administratie en schriftelijke communicatie ook uitnodigend is. Van een vriendelijke e-mail vanuit de receptie tot nette offertes bij de verkoop en werkorders in de werkplaats.

Profiel

Je bent een professional in techniek, verkoop of aftersales, bij wie de klant voelt dat hij welkom is.
Jij zet alles op alles om, binnen de mogelijkheden van je bedrijf, een klant blij te maken en kunt je goed inleven in de situatie en vragen van klanten. Je hebt gevoel voor detail, maar bewaart ook het overzicht bij drukte. Een rij bij de balie maakt jouw service niet minder. Hierbij spreek en schrijf je goed Nederlands en je verwerkt nauwkeurig de nodige (klant)gegevens.

Iets voor jou?

Misschien spreekt dit je aan of doe je dit werk al, bijvoorbeeld als je de klant uitleg geeft over (connectivity)reparaties. Wie weet kun je het gastheerschap nog bewuster oppakken, samen met je collega’s, waardoor jullie je nog meer onderscheiden van andere bedrijven.
Praat erover met je leidinggevende. Wat kun jij doen om de beleving van de klant nog positiever te maken? Heb je de juiste kennis en vaardigheden, zoals inlevingsvermogen en een representatieve uitstraling? Zo nodig kun je met je afdeling een training volgen in gastheerschap.


Elektrische aandrijflijnen

Lees meer

Het werk

Jij houdt je bezig met de nieuwste, toekomstgerichte techniek: de aandrijfsystemen in elektrische en hybride voertuigen. Je bent verantwoordelijk voor diagnose, reparatie en onderhoud aan de aandrijflijnen in elektrische vervoermiddelen en – bij hybride vervoermiddelen – aan de systemen tussen de elektro- en verbrandingsmotor.

Je werkt op een uiterst veilige manier met de hoge voltages die hierbij komen kijken, weet hoe je hoogspanningsdelen spanningsvrij maakt (en houdt) en je kent de veiligheidsprocedures, technieken, onderdelen, gereedschappen en materialen van a tot z. Daarbij vertel je de klant welke werkzaamheden je hebt uitgevoerd en waarom. Ook kun je aan collega’s uitleggen wat er aan een elektromotor moet gebeuren: jij bent de elektro- en hybridespecialist van de werkplaats.

Profiel

Je bent een zorgvuldige, technische speurder die zijn ervaring met conventionele en elektrische aandrijving inzet om storingen te zoeken en op te lossen. Je voelt je verantwoordelijk voor de veiligheid van jou en je collega’s en neemt doordacht beslissingen. Je werkt volgens de branchenorm EV of je bent gecertificeerd voor een Nederlandse norm voor veilig werken aan elektrische objecten, zoals NEN 3140 of 9140.

Je bent pas tevreden als je precies weet hoe een elektrische aandrijving in elkaar zit; ‘zo ongeveer’ komt in jouw woordenboek niet voor. Je vindt het leuk om klanten te vertellen wat je gevonden of gerepareerd hebt en kunt complexe informatie eenvoudig overbrengen. Ook deel je jouw kennis graag met collega’s.

Iets voor jou?

Misschien spreekt dit je aan of doe je dit werk al. Wie weet wil je het uitbreiden.
Praat erover met je leidinggevende. Hoeveel (en welk merk) elektrische en hybride voertuigen hebben jullie in onderhoud, wat is de verwachting voor de komende jaren? Zeer waarschijnlijk neemt het aandeel alternatieve aandrijflijnen behoorlijk toe.

Zorg in ieder geval voor de papieren om met deze voertuigen te mogen werken; volg een training over de branchenorm EV of een cursus die certificeert voor NEN 3140 of 9140. Heb je daarnaast de juiste kennis en vaardigheden voor dit werk, zoals omgaan met scan-tools en diagnoseapparatuur?

VOORNAMELIJK A
Jij bent klaar voor de toekomst! Je hebt het naar je zin op het werk. Je bent gemotiveerd en enthousiast. Omdat er in de mobiliteitsbranche in hoog tempo nieuwe functies en werkzaamheden ontstaan, zijn er voor jou heel veel kansen. Wil je weten welke? Kijk dan eens hier


VOORNAMELIJK B

Je bent niet helemaal tevreden over je werk, maar je hebt misschien wat moeite om daar iets aan te doen. Dingen bespreken is een eerste stap, maar dat is best lastig. Misschien kan een loopbaancoach van OOMT jouw advies geven speciaal voor jouw situatie. Lees hier wat een loopbaancoach voor jou kan betekenen.


VOORNAMELIJK C

Je werkt omdat je daarmee voldoet aan de basisbehoefte. Met je loopbaanontwikkeling ben je vrijwel niet bezig. Maar de arbeidsmarkt is moeilijk en je moet tot je 67e werken. Dat gaat beter als je er plezier in hebt. Doe daarom eens de test ‘Hoe blij ben je met je werk?‘.

Vul hier je gegevens in en maak kans op een roadtrip!

SPELREGELS EN ACTIEVOORWAARDEN
Hieronder vind je de actievoorwaarden en spelregels die gelden voor de ‘Toekomstscan’ actie van OOMT. Lees ze goed door en je bent volledig op de hoogte van de regels die gelden.

Actievoorwaarden winactie Toekomstscan 1. Winacties worden uitgeschreven door OOMT gevestigd te Houten. Op winacties zijn deze actievoorwaarden van toepassing. 2. Deelname aan de actie is gratis. Deelname vindt plaats wanneer u meedoet met de Toekomstscan en de gevraagde gegevens hebt ingevuld. Vanaf dat moment maakt u kans om te winnen. 3. Iedere deelnemer kan maximaal één keer deelnemen aan een actie. 4. Deelnemers zijn verplicht tot het verschaffen van correcte, actuele en complete informatie bij de deelname aan een prijsvraag. 5. Deelnemers dienen de Reclame Code Social Media na te leven 6. De looptijd van de actie is vanaf 11 september tot en met 15 oktober 2017. 7. Om deel te mogen nemen, moet een deelnemer een minimumleeftijd hebben van 16 jaar en woonachtig zijn in Nederland. Alle anderen zijn uitgesloten van deelname. 8. De trekking van de winnaar geschiedt willekeurig en op onpartijdige wijze. De bekendmaking is op 17 oktober 2017 en zal plaatsvinden op onze website en Facebook pagina. 9. Winnaars worden binnen 5 werkdagen na sluiten van een actie persoonlijk geïnformeerd via het e-mailadres waarmee aan de actie is deelgenomen. 10. OOMT kan, naar eigen inzicht en zonder voorafgaande kennisgeving, deze actievoorwaarden gedurende de actielooptijd wijzigen of aanpassen, dan wel zonder opgave van reden de Actie wijzigen of aanpassen tenzij dit tot nadeel van de deelnemer leidt. 11. Over uitslagen wordt niet gecorrespondeerd. 12. Prijzen zijn niet inwisselbaar voor geld of andere goederen. 13. Indien kansspelbelasting moet worden betaald, zal OOMT hiervoor zorg dragen. 14. Medewerkers van OOMT zijn uitgesloten van deelname. 15. De persoonsgegevens die in het kader van winacties worden verkregen, worden alleen gebruikt door OOMT voor de desbetreffende actie en worden niet verstrekt aan derden. 16. In de gevallen waarin deze voorwaarden niet voorzien zal een besluit worden genomen door OOMT. 17. Op deze voorwaarden is Nederlands recht van toepassing. 18. Deelnemers aan deze actie dienen werkzaam te zijn bij een OOMT-aangesloten bedrijf. 19. Deelnemers die niet voldoen aan bovengenoemde voorwaarden kunnen worden uitgesloten van deelname. 20. Voor vragen en/of klachten kan contact opgenomen worden met de OOMT Klantenservice via: 030 – 635 4019 of per e-mail via: oomt@oomt.nl. U ontvangt binnen 7 kalenderdagen na de ontvangstbevestiging telefonisch of via e-mail een reactie.

SPELREGELS EN ACTIEVOORWAARDEN
Hieronder vind je de actievoorwaarden en spelregels die gelden voor de ‘Gastvrijheidsscan’ actie van OOMT. Lees ze goed door en je bent volledig op de hoogte van de regels die gelden.

Actievoorwaarden winactie Gastvrijheidsscan 1. De winactie wordt uitgeschreven door OOMT gevestigd te Houten. Op de winacties zijn deze actievoorwaarden van toepassing. 2. Deelname aan de actie is gratis. Deelname vindt plaats wanneer je meedoet met de Gastvrijheidsscan en de gevraagde gegevens hebt ingevuld. Vanaf dat moment maak je kans om te winnen. 3. Iedere deelnemer kan maximaal één keer deelnemen aan een actie. 4. Deelnemers zijn verplicht tot het verschaffen van correcte, actuele en complete informatie bij de deelname aan een prijsvraag. 5. Deelnemers dienen de Reclame Code Social Media na te leven 6. Om deel te mogen nemen, moet een deelnemer een minimumleeftijd hebben van 18 jaar en woonachtig zijn in Nederland 7. Deelnemers aan deze actie dienen werkzaam te zijn bij een OOMTaangesloten bedrijf. 8. Medewerkers van OOMT zijn uitgesloten van deelname. 9. De looptijd van de actie is vanaf 16 november tot en met 13 december 2017. 10. De trekking van de winnaar geschiedt willekeurig en op onpartijdige wijze. De bekendmaking is op 15 december 2017 en zal plaatsvinden op onze website en Facebook pagina. 11. De winnaar wordt binnen 5 werkdagen na sluiten van de actie persoonlijk geïnformeerd via het e-mailadres waarmee aan de actie is deelgenomen. 12. OOMT kan, naar eigen inzicht en zonder voorafgaande kennisgeving, deze actievoorwaarden gedurende de actielooptijd wijzigen of aanpassen, dan wel zonder opgave van reden de Actie wijzigen of aanpassen tenzij dit tot nadeel van de deelnemer leidt. 13. Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd. 14. De prijs is niet inwisselbaar voor geld of andere goederen. 15. Indien kansspelbelasting moet worden betaald, zal OOMT hiervoor zorg dragen. 16. De persoonsgegevens die in het kader van de winacties worden verkregen, worden alleen gebruikt door OOMT voor de desbetreffende actie en worden niet verstrekt aan derden. 17. In de gevallen waarin deze voorwaarden niet voorzien zal een besluit worden genomen door OOMT. 18. Op deze voorwaarden is Nederlands recht van toepassing. 19. Deelnemers die niet voldoen aan bovengenoemde voorwaarden zijn uitgesloten van deelname. 20. Voor vragen en/of klachten kan contact opgenomen worden met de OOMT Klantenservice via: 030 – 635 4019 of per e-mail via: oomt@oomt.nl. Je ontvangt binnen 7 kalenderdagen na de ontvangstbevestiging telefonisch of via e-mail een reactie.

DE PRIJS?
Een geheel verzorgd diner bij Restaurant Le Garage in Amsterdam voor maximaal 10 personen die werkzaam zijn bij het winnende bedrijf. Verwacht een heerlijke avond uit met je collega’s en ontdek wat goed gastheerschap betekent. Met de ondernemer van het winnende bedrijf wordt van tevoren telefonisch contact opgenomen door een OOMT gastvrijheidscoach. Het team ontvangt een checklist om aan te vinken welke elementen van gastvrijheid worden herkend in restaurant Le Garage. Binnen enkele weken na het diner komt deze OOMT coach langs bij het bedrijf en wordt besproken hoe de ervaringen met gastvrijheid in het restaurant kunnen bijdragen aan gastheerschap binnen het eigen bedrijf.

Dit is de grote kopregel
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum sagittis lacinia ultricies. Ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Dit is de grote kopregel
  • Dit is een bullet list item 1
  • En dit is item nummer 2
  • Item nummer 3 zit tussen 2 en 4
  • Nummer 4 komt dus hier
  • Item nummer 5 is aan de lange kant
  • Nummer 6 is de uitsmijter