Beter rendement en meer werkplezier door Werken aan Aftersales
- Het programma wordt uitgerold in drie stappen: na de analyse van de werkplaats vindt de (her)inrichting van de werkprocessen plaats, met als laatste stap de coaching van leidinggevende en medewerkers om de aangepaste werkwijze te borgen in de organisatie.
- Je maakt een analyse van de werkplaats en brengt de processen in kaart. Dit vraagt een behoorlijke tijdsinvestering, maar levert je ook veel op.
- Naast meer efficiëntie en een beter rendement leidt Werken aan Aftersales vooral tot meer werkplezier. Voor je medewerkers, die kunnen meepraten en -denken. Maar ook voor jou als ondernemer, omdat het de samenwerking binnen je onderneming verbetert.
Voor wie is het programma bedoeld?
- Je hebt een dealer- of onafhankelijk autobedrijf met meer dan 8 medewerkers werkzaam in de aftersales.
- Je wilt meer grip op je aftersalesprocessen krijgen en bent bereid hierin een tijdsinvestering van ongeveer 40 uur verspreid over 12 maanden te doen.
- Je staat open voor verbetering en verandering.
Het programma Werken aan Aftersales is een initiatief van Innovam, BOVAG en OOMT. In 2020/2021 vond een pilot Werken aan Aftersales plaats onder 18 bij BOVAG aangesloten dealerbedrijven. De ervaring heeft geleerd dat dit een investering in je aftersales is die zich op alle fronten; afdelingsresultaat, medewerkerstevredenheid en klanttevredenheid terugbetaalt.
Aan de slag