Online gastvrijheid
Hoe doet jouw bedrijf het online? De verkoop staat onder druk en klanten komen minder vaak in de showroom. Met goed gastheerschap – óók online – behoud je je klanten en je omzet! Rol de rode loper maar uit.
Steeds meer bedrijven in onze branche stappen over naar een online showroom. Ook werken bedrijven vaker voor klantcontact met WhatsApp en Webchat. Al die veranderingen leiden tot kansen, maar hoe zet je een trend om in een kans. OOMT helpt je op weg.
WhatsApp
Wist je dat 98% van de mensen een WhatsApp bericht lezen? Vergelijk dat maar eens met 30% die hun e-mail openen. Klanten zijn via de telefoon of per mail niet altijd goed bereikbaar. Via WhatsApp krijgen werkplaatsmedewerkers veel sneller antwoord of akkoord op meerwerk. Zo verhoog je de doorloopsnelheid. Je kunt eenvoudig een zakelijk account aanmaken.
Van views naar sales
Meer dan ooit is er behoefte aan een volwaardig digitaal saleskanaal. Onderzoek van Google toont aan dat een klant die research doet naar een nieuwe auto, binnen één zoeksessie switcht tussen diverse merkenwebsites. Online actief en zichtbaar zijn is in onze branche dus heel belangrijk. Ook op het gebied van video. Veel consumenten gebruiken YouTube als informatiebron. Zet daarom video’s in als smaakmaker. Vertel over je diensten, je bedrijf, financiering. Geef uitleg over onderhoud. Zet deze video’s op je eigen YouTube-kanaal en ga van views naar leads en uiteindelijk sales.