Rol de online rode loper maar uit - OOMT
Special

Online gastvrijheid

Hoe doet jouw bedrijf het online? De verkoop staat onder druk en klanten komen minder vaak in de showroom. Met goed gastheerschap – óók online – behoud je je klanten en je omzet! Rol de rode loper maar uit.

 

Steeds meer bedrijven in onze branche stappen over naar een online showroom. Ook werken bedrijven vaker voor klantcontact met WhatsApp en Webchat. Al die veranderingen leiden tot kansen, maar hoe zet je een trend om in een kans. OOMT helpt je op weg.

WhatsApp
Wist je dat 98% van de mensen een WhatsApp bericht lezen? Vergelijk dat maar eens met 30% die hun e-mail openen. Klanten zijn via de telefoon of per mail niet altijd goed bereikbaar. Via WhatsApp krijgen werkplaatsmedewerkers veel sneller antwoord of akkoord op meerwerk. Zo verhoog je de doorloopsnelheid. Je kunt eenvoudig een zakelijk account aanmaken.

Van views naar sales
Meer dan ooit is er behoefte aan een volwaardig digitaal saleskanaal. Onderzoek van Google toont aan dat een klant die research doet naar een nieuwe auto, binnen één zoeksessie switcht tussen diverse merkenwebsites. Online actief en zichtbaar zijn is in onze branche dus heel belangrijk. Ook op het gebied van video. Veel consumenten gebruiken YouTube als informatiebron. Zet daarom video’s in als smaakmaker. Vertel over je diensten, je bedrijf, financiering. Geef uitleg over onderhoud. Zet deze video’s op je eigen YouTube-kanaal en ga van views naar leads en uiteindelijk sales.

Waar begint jullie rode loper?

Leer meer over (online) gastheerschap. Doe de gratis GastvrijheidsCheck.

Meld je aan!

 

Tip

77% van de consumenten wordt beïnvloed door online reviews. En 88% vindt een online review net zo betrouwbaar als een persoonlijke aanbeveling van iemand die ze kennen. Vraag dus om een review.

 

In de watten
Hoe snel reageer jij op een informatie-aanvraag? Bij veel bedrijven wordt een aanvraag veel te laat of zelfs helemaal niet opgevolgd. En dat terwijl een digitale klant niet anders is dan een klant die door de deur binnenkomt. Bij elk contact willen je klanten zich welkom voelen. Leg ze in de watten. Reageer snel, serieus en vriendelijk op e-mails. Spreek klanten persoonlijk aan, sluit af met jouw eigen naam en een persoonlijke uitnodiging. Zo voelen online klanten zich gewaardeerd en welkom, en is de kans groot dat je ze binnenkort in het echt een hand kan geven. Meer tips? Meld je aan voor onze gratis GastvrijheidsCheck.

 

Gastvrijheid, zo dus niet!

 

Wees proactief
Bel klanten na die een paar jaar geleden een auto bij je kochten. Niet met als insteek iets te verkopen, maar stel vragen uit interesse. Dan hoor je vanzelf of de auto nog aan de wensen voldoet. Of dat er wellicht kansen zijn.

 

“In de showroom maak je het verschil”

Lees het interview van autoverkoper Robert

GastvrijheidsCheck

Met goed gastheerschap behoud je je klanten en je omzet! Hoe staat het met de gastvrijheid binnen jouw bedrijf?

GastvrijheidsCheck van OOMT