Workshop Gas geven en remmen na je 50e
Hoe blijf je duurzaam en met plezier aan het werk?
Ben jij 50 jaar of ouder en werkzaam in de mobiliteitsbranche? En vraag jij je af of je nu juist moet gas geven of remmen in je werk? Als 50-plusser geef je jouw bedrijf stabiliteit en zijn jouw kennis, ervaring en loyaliteit goud waard! Maar hoe zorg jij ervoor dat je ook voor de komende jaren met plezier aan het werk blijft, op een manier die bij jóu past?
Ontwikkel jezelf!
Het werk in de mobiliteitsbranche verandert snel. Hierdoor is het belangrijk dat je jezelf blijft ontwikkelen. Dit geldt voor alle leeftijden. Het beeld is soms dat 50-plussers minder energie willen steken in hun eigen ontwikkeling, maar dat is vaak niet juist. Wil je weten wat voor jou de mogelijkheden zijn en hoe je goed bijblijft in je vak?
Denk jij wel eens na over deze fase in jouw loopbaan? OOMT helpt je graag om te ontdekken wat jouw kwaliteiten en ontwikkelmogelijkheden zijn. In een workshop van 1 dag krijg je meer inzicht in jouw eigen sterke punten en kansen en jouw eigen invloed op plezierig en fit aan het werk zijn.
Inhoud van de workshop
Je gaat aan de slag met de volgende vraagstukken: Wie ben ik, waar ben ik goed in en wat vind ik lastig? Wat heb ik in deze fase van mijn loopbaan te brengen en te halen? Welke mogelijkheden heb ik om te ontwikkelen? Hoe zorg ik voor balans in werkdruk en werkplezier? En hoe werk ik aan mijn gezondheid en aan een goede energiebalans?
Naast praktische oefeningen en een stukje theorie kan je vooral veel ervaringen en ideeën uitwisselen met de andere deelnemers. Na afloop weet je hoe je eerste concrete stappen kunt zetten om hier na de workshop mee verder te gaan.
Meer informatie en aanmelden
Heb je interesse in deze workshop? Schrijf je in via onderstaand inschrijfformulier. Wij nemen dan contact met je op om verdere afspraken te maken. Wil je meer informatie over deze workshop? Neem contact op met de OOMT Servicedesk, telefoon 0800 – 0155 of servicedesk@oomt.nl.
De workshops vinden plaats op de locatie van OOMT, Brede Hoon 6b in Houten.
- Woensdag 13 november 2024, 09.30 tot 16.00 uur
- Woensdag 15 januari 2025, 09.30 tot 16.00 uur
N.B. De workshops gaan alleen door bij voldoende deelnemers.
Workshop Gas geven en remmen na je 50e
"*" geeft vereiste velden aan
Workshop RI&E in een halve dag
In een bijeenkomst met 6 tot 12 bedrijven vul je onder begeleiding van een deskundige jouw RI&E in en maak je het Plan van Aanpak. Je krijgt de achtergronden van de RI&E mee en hoort hoe de RI&E niet alleen een papieren verplichting is, maar ook voor jou kan werken. In de workshop is volop gelegenheid om vragen te stellen en van branchegenoten te leren.
"*" geeft vereiste velden aan
Workshop RI&E grote bedrijven
Een workshop speciaal voor bedrijven met meerdere vestigingen en/of meerdere entiteiten. Voor deze bedrijven biedt de Branche RI&E belangrijke voordelen.
In deze workshop komen de volgende punten aan de orde:
- Het opzetten van een organisatiestructuur.
- Aanmaken en verzenden van meerdere vragenlijsten voor één organisatie.
- Toewijzen van verantwoordelijken voor een RI&E en acties uit het plan van aanpak.
- Ontsluiten van managementinformatie.
Geef je nu op
"*" geeft vereiste velden aan
Workshop Generatiehelden
Voor het eerst in de geschiedenis zijn er vier generaties tegelijk aan het werk in Nederland: de babyboomers, generatie X, generatie Y en generatie Z. Soms leidt dit tot onbegrip of conflicten tussen medewerkers uit verschillende leeftijdsgroepen. Elke generatie heeft -gemiddeld genomen- haar eigen wereldbeeld op basis van onder andere opvoeding en tijdsgeest. Dit heeft gevolgen voor de manier waarop ze denken, voelen en werken.
Tijdens de 2,5 uur durende workshop ‘Generatiehelden’ ga je met een groep collega’s en éen of meerdere acteurs aan de slag met het thema ‘Generaties op de werkvloer’. Je krijgt inzicht in de verschillen tussen generaties op de werkvloer. Vervolgens ga je stappen zetten om de onderlinge samenwerking te verbeteren.
Bron: Jos Alhers
Inschrijven workshop Generatiehelden
Workshop Door de ogen van de klant – een kwestie van perspectief
De GastvrijheidsCheck al gedaan? Om hierop door te pakken kun je de workshop ‘Door de ogen van de klant’ volgen. Ga aan de andere kant van de balie staan en word je bewust van hoe belangrijk klantenbinding en service is in deze sterk veranderende wereld. Investeer in gastheerschap binnen je bedrijf en kom erachter wat jullie bedrijf onderscheidt van de rest!
Let op: deze workshop is alleen te volgen als vervolgstap op de GastvrijheidsCheck.
Inschrijven workshop Door de ogen van de klant
Workshop Samenwerken & communiceren
Als leidinggevende ben je vaak degene die antwoorden moet hebben voor anderen. Maar zelf loop je ook wel eens ergens tegenaan. Bijvoorbeeld hoe je een betere samenwerking binnen je team voor elkaar krijgt. De workshop Samenwerken & communiceren levert hier een bijdrage aan. Tijdens deze workshop kom je tot concrete verbeteracties waar jij en je team mee aan de slag kunnen.
Leerdoelen
- Bewustwording: ik ben onderdeel van een team en wat betekent dat voor mij?
- Ervaren hoe je als team samenwerkt: wat werkt wel en wat niet?
- Nieuwsgierig maken naar een volgende stap, bijvoorbeeld teamcoaching
Metafoor (voor behalen van hoger leerrendement)
Deze workshop is gekoppeld aan de metafoor van een soepel functionerend Formule 1 team. Wat zijn de factoren van een goede samenwerking en wat werkt er voor jouw team? Er worden concrete afspraken gemaakt waar elk teamlid di volgende dag al mee aan de slag kan.
Programma
Deze 4 uur durende workshop wordt gegeven door OOMT-coaches en adviseurs werkgeverschap en bestaat uit de volgende onderdelen:
- Waarom communicatie & samenwerking?
- Wie ben jij?
- Oefenen met samenwerken en communiceren
- Quiz over samenwerken
- In praktijk brengen van samenwerken en communiceren
- Welke kwaliteiten en competenties heb je in huis?
- De race: starten – stoppen – doorgaan
Meer informatie en aanmelden
Wil je meer informatie over deze workshop? Neem contact op met de OOMT Servicedesk, telefoon 0800 – 0155 of servicedesk@oomt.nl. Aanmelden voor deze workshop doe je door een mail te sturen naar servicedesk@oomt.nl. Er wordt dan contact met je opgenomen om verdere afspraken te maken.
Workshop leidinggeven
Als leidinggevende ben je vaak degene die antwoorden moet hebben voor anderen. Maar zelf loop je ook wel eens ergens tegenaan. Bijvoorbeeld hoe je je mensen meekrijgt als je een nieuwe koers gaat varen of hoe je met praktische zaken omgaat. Jij maakt als leidinggevende het verschil! Tijdens deze workshop leer je hoe je jouw skills inzet om je team verder te helpen. Je ontdekt je leiderschapskwaliteiten en ontwikkelt je eigen leiderschapsstijl.
Leerdoelen
- Bewustwording: ik ben leidinggevende en wat betekent dat voor mij?
- Ervaren welke voorkeursstijl je als leidinggevende past: wat werkt wel en wat niet?
- Nieuwsgierig maken naar een volgende stap, bijvoorbeeld individuele coaching
Programma
Deze 4,5 uur durende workshop wordt gegeven door OOMT-coaches en bestaat uit de volgende onderdelen:
- Kennismaking aan de hand van de leiderschapsvragenlijst
- Rollen van de leidinggevende (welke voorkeursstijl past jou?)
- Situationeel leiderschap
- Leidinggeven bij veranderingen
- Persoonlijk actieplan
Deze workshop is bedoeld om je bewust te maken van jouw eigen gedrag/rol binnen het thema Leidinggeven. De workshop wordt daarom opgevolgd door een individueel gesprek met een OOMT-coach. Hierin wordt besproken wat de workshop jou gebracht heeft wat jij verder nog aan hulp of ondersteuning nodig hebt.
Meer informatie en aanmelden
Heb je interesse in deze workshop? Schrijf je in via onderstaand inschrijfformulier. Er wordt dan contact met je opgenomen om verdere afspraken te maken. Wil je meer informatie over deze workshop? Neem contact op met de OOMT Servicedesk, telefoon 0800 – 0155 of servicedesk@oomt.nl.
Data en locaties
De workshops vinden plaats op:
- Woensdag 9 oktober, Zwolle. (VOL: laat je gegevens achter als je op de wachtlijst wil komen)
- Woensdag 6 november, Bunnik
- Dinsdag 10 december, Bunnik
Alle workshops vinden plaats van 16.00 tot 20.30 uur en zijn inclusief eten.
Inschrijven workshop Leidinggeven
Workshop Klaar voor de toekomst
Tijdens deze workshop daagt de OOMT-coach jouw team uit om zelf na te denken over hun toegevoegde waarde voor het bedrijf en over hoe zij zich kunnen en willen ontwikkelen in hun vakgebied.
De workshop heeft een praktische opzet waarin de workshopleider aan de slag gaat met kwaliteiten, wensen, ambities en ontwikkelmogelijkheden van de medewerkers in je team. Dit gebeurt altijd in relatie tot de doelstellingen en de plannen van je bedrijf.
Persoonlijk ontwikkelplan
Na afloop hebben je medewerkers een persoonlijk ontwikkelplan gemaakt. Daarmee zijn ze klaar voor de toekomst en hebben zij inzicht in hun kwaliteiten, wensen en mogelijkheden. Met dit actieplan kunnen ze zelf initiatief nemen om zich verder te ontwikkelen. Het actieplan is daarnaast een praktische basis voor onder andere de ontwikkelgesprekken in de gesprekscyclus.
De workshop vindt plaats op locatie en kan na werktijd gegeven worden. Iets voor jou en je team? Mail naar servicedesk@oomt.nl of bel onze Servicedesk op 0800 0155.
Inschrijven workshop Klaar voor de toekomst
"*" geeft vereiste velden aan
Workshop ‘Klaar voor de Toekomst’
Tijdens deze workshop daagt de OOMT-coach jou en je collega’s uit om zelf na te denken over je toegevoegde waarde voor het bedrijf en over hoe jij je kan en wil ontwikkelen in je vakgebied. De workshop heeft een praktische opzet waarin de workshopleider aan de slag gaat met kwaliteiten, wensen, ambities en ontwikkelmogelijkheden van alle medewerkers in het team.
Persoonlijk ontwikkelplan
Na afloop heeft iedereen een persoonlijk ontwikkelplan gemaakt. Daarmee ben je klaar voor de toekomst en heb je inzicht in je kwaliteiten, wensen en mogelijkheden. Met dit actieplan kan je zelf initiatief nemen om je verder te ontwikkelen.
Iets voor jou en je collega’s? Mail naar servicedesk@oomt.nl of bel onze Servicedesk op 0800 0155.
Workshop Het goede gesprek
Door alle ontwikkelingen in de mobiliteitsbranche, komen er ook veel veranderingen op je bedrijf en op je medewerkers af. Het is daarom belangrijk om continue met elkaar in gesprek te blijven. Je kan je medewerker bijvoorbeeld vragen: ‘Wat betekenen al die veranderingen voor jou?’, ‘Hoe beïnvloedt dit jou?, ‘Wat heb je nodig om goed en fijn te werken?’. Maar ook: ‘Hoe gaat het nu met je?’. Oprechte belangstelling dus!
Uit onderzoek is gebleken dat het actief in gesprek gaan en blijven niet alleen tevreden maar vooral ook betrokken en loyale medewerkers oplevert. En dit zorgt weer voor hogere productiviteit, minder fouten, meer werkplezier, hogere klanttevredenheid en minder verloop. Het is dan ook de moeite waard om hier aandacht en tijd aan te besteden!
Maar hoe doe je dat, een ‘goed gesprek’ voeren? Tijdens deze workshop krijg je hier allerlei praktische tips en trucs voor en ga je vooral ook interactief met elkaar aan de slag. Je leert bijvoorbeeld hoe je zo’n gesprek kunt starten. Je krijgt de kans om ervaring op te doen in de gesprekken zelf en je leert hoe je ze op een goede manier kunt afronden.
Deze 3 uur durende workshop is bedoeld om je bewust te maken van jouw eigen gedrag en rol tijdens gesprekken met je medewerkers. De workshop wordt daarom opgevolgd door een individueel gesprek met een OOMT-coach. Hierin wordt besproken wat de workshop je gebracht heeft en welke verdere hulp of ondersteuning je nog nodig hebt.
Meer informatie en aanmelden
Heb je interesse in deze workshop? Schrijf je in via onderstaand inschrijfformulier. Er wordt dan contact met je opgenomen om verdere afspraken te maken. Wil je meer informatie over deze workshop? Neem contact op met de OOMT Servicedesk, telefoon 0800 – 0155 of servicedesk@oomt.nl.